Volta a Rocacorba, des de Granollers de Rocacorba-21-02-2020.

Rocacorba III – Febrer 2020

Can Plana-Collt Turó Rudó-l’Arccova-Rocacorba-Pla Martí-Font de Sant Nicolau-Pedra dels Tres Senyors-Roca Plana de Golany-Collet de les Portelles-Coll Saposa Portaló. 21 febrer 2020.

Incorporo aquesta foto, que naturalment no es meva, per la seva singularitat al poder veure el Santuari des de el costat contrari on es poden fer les fotos. M'agrada molt.

Avui fem aquesta sortida per tornar a agafar una mica de forma després de un mes i mig sense poder fer cap caminada. Deixem el cotxe a Can Plana i agafem el camí que surt al davant. Arribem a Can Gelats i a partir d’aquí comença la pujada per un corriol. He de dir que també a partir d’aquí ens trobem amb grans branques d’alzina trencades o esberlades. Però es un continuo . De moment pensem que el dia de la turmenta Gloria, potser per aquesta zona s’havia produït un esclafit. Però en tota la ruta es igual i fins el final de la caminada al Porteló tot el camí esta barrat per alzines, faigs, verns trencats o arrancats. Es impressionant. He vist boscos bastant malmesos per la neu, però mai cap com en aquesta ocasió. I no va nevar. Va ser el vent d’aquella nit. Encara estic impressionat, a la hora de escriure aquestes ratlles. Al Pla Martí també estava en aquestes condicions. Fins i tot en tres ocasions vàrem passar de llarg del trencant que teníem que agafar, doncs estava completament tapat per arbres caiguts. També en una raconada, hem pensat que no podríem passar, però les ganes , amb les esgarrapades i patacades amb les branques hem pogut mes que l’obstacle en el camí. Es a prop de la Pedra dels Tres Senyors.

Poca cosa puc afegir al resum de la ruta. Està quasi tot comentat en les dues anteriors rutes i també en la ruta i el track a wikiloc. Si voldria dir, que en condicions de camí normals, està força ben senyalitzat i el temps de ruta es redueix bastant.

josep fortià tor

Fitxa tècnica

Can Plana (427m) – Can Gelats (510m) 0:16h - Collet Turó Rodó (823m) 1:12h – Roca Barret (763m) 1:42h – L’Escaleta (861m) 2:02h – L’Arcova (872m) 2:07h – Santuari Rocacorba (916m) 2:30h – Rocacorba (932m) 2:35h – (esmorzar 25 min)- Camí dels Morts – Collet de Martí (824m) 3:50h – Font de Sant Nicolau (726m) 4:07h – Pedra dels Tres Senyors (804m) 4:34h -Roca Plana de Golany (867m) 5:24h – Collet de les Portelles (691m) 5:50h – Coll Saposa (829m) 6:30h – Llosa Llarga – Portaló (512m) 7:27h – Can Plana 7:47h. Recorregut 15,1km. Ascensió acumulada 950m.

Podeu anar a les altres rutes clicant aquí.